Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere İş Becerilerinin Öğretiminde Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiği

Yazarlar: Evgin ÇAY

Cilt 5 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 1 - 21

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Iş,Beceri

Özet: Bu araştırmanın amacı, hafif düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilere iş becerilerinin öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin etkililiğini araştırmaktır. Bununla birlikte doğrudan öğretimin ortam ve kişiler arası genelleme etkisi, uygulama bittikten 1,3 ve 4 hafta sonraki kalıcılık etkisi ve öğretmenlerin hedeflenen becerinin öğretimine ilişkin görüşleri de incelenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli uygulanmıştır. Araştırmaya, ikisi erkek, biri kız olmak üzere toplam üç öğrenci katılmıştır. Doğrudan öğretim yönteminin iş becerilerinden olan yama yapma becerisinin öğretimindeki etkililiğini değerlendirmek üzere yoklama, izleme ve genelleme oturumları düzenlenmiş, değerlendirme için ise tek fırsat yöntemi kullanılmıştır. Bütün oturumlar bire bir öğretim düzenlemesi biçiminde yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, yama yapma becerisinin öğretiminde doğrudan öğretimin etkili olduğunu, öğretim sona erdikten 1,3 ve 4 hafta sonunda öğrenilen becerinin kalıcı olduğunu ve deneklerin yama yapma becerisini farklı ortamlara ve araçlara genelleyebildiklerini ve öğretmenlerin öğretilen beceriye ilişkin görüşlerinin olumlu olduğunu gösterir niteliktedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere İş Becerilerinin Öğretiminde Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiği}, volume={5}, number={1}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Evgin ÇAY}, year={2019}, pages={1–21} }
APA
KOPYALA
Evgin ÇAY. (2019). Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere İş Becerilerinin Öğretiminde Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiği (Vol. 5, pp. 1–21). Vol. 5, pp. 1–21. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Evgin ÇAY. Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere İş Becerilerinin Öğretiminde Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiği. no. 1, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 1–21.