Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Kimya Öğretmenlerinin FeTeMM'e Yönelik Zihinsel Modellerindeki Değişimin Hizmet-İçi Öğretmen Eğitimi Boyunca İncelenmesi

Yazarlar: Elif Selcan ÖZTAY, Sevgi AYDIN-GÜNBATAR

Cilt 5 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 22 - 43

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:FeTeMM,FeTeMM zihinsel modelleri,Öğretmeğitimi,Hizmet-içi eğitim

Özet: Nitel araştırma türlerinden durum çalışması olan bu araştırmanın amacı TÜBİTAK tarafından desteklenen 4005 projesi kapsamında bir hafta süren Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) hizmet içi öğretmen eğitimi programı sırasında eğitime katılan öğretmenlerin FeTeMM eğitimine ve bileşenlerine dair zihinsel modellerindeki değişimin incelenmesidir. Çalışmada 12 erkek ve 12 kadın olmak üzere toplam 24 kimya öğretmeninin eğitim öncesi ve sonrası FeTeMM eğitimine ve bileşenlerine dair zihinsel modelleri Ring, Dare, Crotty ve Roehrig  (2017) tarafından geliştirilen ve araştırmacılar tarafında Türkçe’ ye çevrilen FeTeMM’ e ilişkin Zihinsel Model Protokolü uygulanarak incelenmiştir. Protokolde öğretmenlerden hem bir şekil çizmeleri hem de bu şekli açıklamaları istenmektedir. Çalışmadan elde edilen veriler hem tümevarım hem de tümdengelim yöntemi birlikte kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz süreci tamamlandıktan sonra öğretmenlerin ilk ve son FeTeMM modellerinde bir değişim olup olmadığını anlamak için sürekli karşılaştırmalı analiz metodu kullanılmıştır. Eğitim öncesi Bütünleşik FeTeMM eğitimi hakkındaki çizimler ve açıklamalar daha çok FeTeMM disiplinleri arasındaki ilişkiyi göstermiştir. Ancak mühendislik tasarım süreci ve günlük hayat problemleri çok az katılımcı tarafından değinilmiştir. Ayrıca ilk çizimler genel olarak değerlendirildiğinde daha az detay içerdikleri ve katılımcıların tam olarak düşündüklerini çizerek ifade etmekte zorlandıkları görülmektedir. Projede verilen eğitimlerden sonra yapılan uygulamada ise katılımcıların Bütünleşik FeTeMM öğretimine yönelik modellerinde ciddi değişimler olduğu görülmektedir. Örneğin, proje öncesi çizimlerde FeTeMM modellerinde grup çalışması, iletişim ve FeTeMM+ kavramları bulunmazken, proje sonrası çizimlerde bu kavramlar yer almıştır. Buradan hareketle, öğretmenlerin zihinlerindeki modellerin sınıflarındaki FeTeMM uygulamalarındaki önemli rolü düşünüldüğünde, öğretmenlerin FeTeMM’ e yönelik algılarının incelenmesi ve mevcut algıların alan yazın tarafından vurgulanan özelliklere sahip algılar ile değiştirilmesi gerekmektedir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kimya Öğretmenlerinin FeTeMM’e Yönelik Zihinsel Modellerindeki Değişimin Hizmet-İçi Öğretmen Eğitimi Boyunca İncelenmesi}, volume={5}, number={3}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Elif Selcan ÖZTAY,Sevgi AYDIN-GÜNBATAR}, year={2019}, pages={22–43} }
APA
KOPYALA
Elif Selcan ÖZTAY,Sevgi AYDIN-GÜNBATAR. (2019). Kimya Öğretmenlerinin FeTeMM’e Yönelik Zihinsel Modellerindeki Değişimin Hizmet-İçi Öğretmen Eğitimi Boyunca İncelenmesi (Vol. 5, pp. 22–43). Vol. 5, pp. 22–43. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Elif Selcan ÖZTAY,Sevgi AYDIN-GÜNBATAR. Kimya Öğretmenlerinin FeTeMM’e Yönelik Zihinsel Modellerindeki Değişimin Hizmet-İçi Öğretmen Eğitimi Boyunca İncelenmesi. no. 3, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 22–43.