Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Esra ALTINTAŞ, Şükrü İLGÜN, Selin UYGUN
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.29065/usakead.1020053
Anahtar Kelimeler:Özel eğitim,Kaynaştırma,Matematik eğitimi,Yeni atanan öğretmenler
Özet: Araştırmanın amacı, mesleğe yeni başlamış ilköğretim matematik öğretmenlerinin lisans döneminde gördükleri özel eğitim dersi ve kaynaştırma yoluyla matematik eğitiminde yapılan uygulamalar hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu Kars ilinde bulunan meslekte en fazla 6 yıl çalışmış toplam 10 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ilköğretim matematik öğretmenlerine uygulanarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizi, nitel veri analizi yaklaşımlarından içerik analizi ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında ilköğretim matematik öğretmenlerinin lisans döneminde aldıkları özel eğitim dersinin teorik olarak kaldığı ve uygulama konusunda eksiklikler yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerinin kaynaştırma yoluyla matematik eğitimi konusunda uygulanacak yöntemler, etkinlikler konusunda ve sınıf içi uygulamalar hakkında desteğe ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir.