Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Nur ÜTKÜR GÜLLÜHAN, Derya BEKİROĞLU
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.29065/usakead.930955
Anahtar Kelimeler:Hayat bilgisi dersi,Almanya,Üniteler,Etkinlikler.
Özet: Bu çalışmanın amacı Almanya Sachunterricht (Hayat Bilgisi) ders kitaplarında yer alan etkinliklerin bütüncül bir yaklaşımla incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2020 - 2021 eğitim öğretim yılında Baden- Württemberg eyaleti için hazırlanmış olan Sachunterricht (Hayat Bilgisi) 1/2 ve 3/4 kitaplar oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmış olup, veri toplama aracı olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Etkinliklerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Almanya Sachunterricht (Hayat Bilgisi) 1/2 ve 3/4 ders kitaplarında ünite dağılımlarında en çok “Körper und Gesundheit (Vücut ve Sağlık)”, “ Unsere Heimat unsere Welt (Vatanımız ve Dünyamız); etkinliklerde ise, “kişinin, düşünce, değer ve varsayımlarını ifade etmesi” ve “deney ve gözlem” temelli etkinliklerin yer aldığı görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.