Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Fatma TURAL, Osman Nafiz KAYA, Zehra KAYA
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.29065/usakead.853009
Anahtar Kelimeler:Ölçme-değerlendirme,Çevrimiçi değerlendirme,Dönüt,Kontrol listesi
Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi (online) öz ve akran dönütlerin; amaç, işlev ve sunuş şekli/yolu açısından değerlendirilmesi amacıyla “Dönüt Belirleme Kontrol Listesi” geliştirmektir. Alanyazındaki ilgili çalışmalardan ve uzman görüşlerinden faydalanılarak geliştirilen kontrol listesi, üç ana kategori altında toplam 19 ana ve alt boyuttan oluşturulmuştur. Aynı öz ve akran dönüt veri seti üzerinden farklı değerlendirmecilerin yaptıkları analizler arası uyum ve beş ay arayla yapılan tekrar analizler arası uyum değerleri, kontrol listesinin güvenilirlik açısından kullanılabilecek bir araç olduğunu göstermiştir. Alandan bağımsız şekilde geliştirilen Kontrol Listesinin, farklı çevrimiçi ortamlarda sağlanan yazılı dönütlerin verimliliğini belirlemede ve geliştirmede etkin şekilde kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Ayrıca “Dönüt Belirleme Kontrol Listesi” içinde bulunduğumuz COVID-19 pandemisi sürecinde çevrimiçi ortamlarda (EBA, Zoom, Meet) sunulan dönütlerin niteliğini geliştirmede bir araç olarak kullanılabilir.