Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

9. ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Matematiğin Doğasına İlişkin Felsefi Düşünceleri ile Matematiksel Yılmazlıklarının İncelenmesi

Yazarlar: Sabiha KARTALCI, Gaye ACAR, Merve ZİHAR, Cemalettin IŞIK

Cilt 7 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 119 - 141

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Matematiğin doğası,Felsefi düşünceler,Matematik eğitimi,Matematiksel yılmazlık

Özet: Çalışmada ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin matematiğin doğasına ilişkin felsefi düşünceleri ile matematiksel yılmazlıkları, ilişkisel tarama modeli kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada iki farklı ölçek kullanılmış ve üç devlet okulunun 9. ve 10. sınıflarında öğrenim gören toplam 453 öğrenciye uygulanmıştır. Matematiğin doğasına ilişkin felsefi düşünceler ile matematiksel yılmazlığı ölçen testlerin puanları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerinin matematiğin doğasına ilişkin felsefi düşüncelerinin ve matematiksel yılmazlıkların erkeklere göre daha üst seviyede olduğu ortaya çıkmıştır. Her iki testte de 9. sınıf öğrencilerinin puanları 10. sınıf öğrencilerinin puanlarına göre istatistiksel açıdan anlamlı bir şekilde yüksektir. Okul türüne göre ise hem matematiğin doğasına ilişkin düşüncelerde hem de matematiksel yılmazlıkta farklılıklar olduğu görülmüştür. Öğrencilerin matematiğin doğasına yönelik yarı-deneyselci görüş geliştirmelerini teşvik edici öğrenme-öğretme süreçleri tasarlanabilir ve ilkokuldan itibaren sınıf düzeyi arttıkça takviyeler yapılarak uygulanabilir. Böylelikle öğrencilerin matematiksel yılmazlıkları da desteklenebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={9. ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Matematiğin Doğasına İlişkin Felsefi Düşünceleri ile Matematiksel Yılmazlıklarının İncelenmesi}, volume={7}, number={119–141}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Sabiha KARTALCI,Gaye ACAR,Merve ZİHAR,Cemalettin IŞIK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sabiha KARTALCI,Gaye ACAR,Merve ZİHAR,Cemalettin IŞIK. (2021). 9. ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Matematiğin Doğasına İlişkin Felsefi Düşünceleri ile Matematiksel Yılmazlıklarının İncelenmesi (Vol. 7). Vol. 7. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sabiha KARTALCI,Gaye ACAR,Merve ZİHAR,Cemalettin IŞIK. 9. ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Matematiğin Doğasına İlişkin Felsefi Düşünceleri Ile Matematiksel Yılmazlıklarının İncelenmesi. no. 119–141, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.