Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Problemi Çözmeye İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi

Yazarlar: Asena AYVAZ CAN

Cilt 7 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 103 - 118

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.29065/usakead.882143

Anahtar Kelimeler:İlkokul,Matematik problemi çözme,Metafor

Özet: Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözmeye ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla incelemektir. Araştırma fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. Araştırmaya dördüncü sınıfta öğrenim gören 65 öğrenci katılmıştır. İlkokul öğrencilerine “Matematik problemi çözme ………… gibidir. Çünkü ……………” ifadesinin yazılı olduğu bir form dağıtılarak, öğrencilerin cümleleri tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar ortak özelliklerine göre altı kategoride sınıflandırılmıştır. Öğrencilerin çoğunun matematik problemi çözmeye ilişkin algılarının olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Problemi Çözmeye İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi}, volume={7}, number={103–118}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Asena AYVAZ CAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Asena AYVAZ CAN. (2021). İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Problemi Çözmeye İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi (Vol. 7). Vol. 7. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Asena AYVAZ CAN. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Problemi Çözmeye İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi. no. 103–118, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.