Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Bünyamin ATEŞ, Mehmet Enes SAĞAR
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.29065/usakead.887799
Anahtar Kelimeler:Üniversite,Öğrenci,Bilişsel Esneklik,Duygu Düzenleme Becerileri,İnternet Bağımlılığı
Özet: Bu araştırmada, bilişsel esneklik ve duygu düzenleme becerileri değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeylerini ne kadar yordadığı incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde dayalı olarak yürütülmüştür. Çalışmanın araştırma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki farklı üniversitelerde öğrenim gören 318 (%43.1) erkek, 420 (%56.9) kız olmak üzere toplam 738 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma grubunun yaş ortalaması 20.19’dur. Araştırmada veri toplama araçları olarak Young İnternet Bağımlılığı Testi-Kısa Formu, Bilişsel Esneklik Envanteri, Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler çoklu doğrusal regresyon analiz (adımsal) yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; internet bağımlılığını birinci sırada “bilişsel esneklik”, ikinci sırada “duygu düzenleme becerileri” değişkenlerinin anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.