Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Fethiye TEKE, Osman Nafiz KAYA, Zehra KAYA
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.29065/usakead.852967
Anahtar Kelimeler:Ölçme ve değerlendirme,Çevrimiçi değerlendirme,Biçimlendirici geribildirim,Analitik rubrik
Özet: Bu çalışmada, çevrimiçi ortamda sunulan öz ve akran geribildirimlerin ne düzeyde biçimlendirici olduğunu belirlemek için “Biçimlendirici Geribildirim Değerlendirme Rubriği’’ geliştirmek amaçlanmıştır. “Biçimlendirici geribildirim” kavramıyla ilgili alanyazındaki araştırmalardan ve uzman görüşlerinden yararlanılarak geliştirilen analitik rubrik, üç ana boyut (bilişsel, duyuşsal, yapı-şekil) ve dokuz alt boyuttan (odak, içerik, amaç, değer, öz saygı, tavır, organizasyon, anlaşılırlık, biçim) oluşturulmuştur. Güvenilirlik çalışması kapsamında, değerlendirmeciler arası uyum rs =0,80-0.84 ve dört ay arayla yapılan değerlendirmeler arası tekrar uyumu rs =0,87 olarak bulunmuştur. Geliştirilen rubriğin, çevrimiçi ortamlarda sağlanan yazılı geribildirimlerin biçimlendirici olma düzeylerini belirlemede, etkin şekilde kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Ayrıca rubrik, farklı çevrimiçi sistem ve ortamlara uygun olarak düzenlenerek, içinde bulunduğumuz COVID-19 pandemi sürecinde, çevrimiçi ortamlarda sunulan geribildirimin niteliğini belirlemede ve geliştirmede bir araç olarak kullanılabilir.