Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Pınar KÖSEOĞLU, Gamze MERCAN
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Sosyal Ağ,Eğitim İçin Sosyal Ağlar,Facebook,Biyoloji ÖğretmAdayları
Özet: Bu araştırmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının sosyal ağlardan biri olan Facebook’un eğitsel kullanımına yönelik “İnsan Biyolojisi” dersinde gerçekleştirilen uygulamaya yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2014-2015 Bahar döneminde, Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı’nda 3. sınıfta öğrenim gören 19 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada biyoloji öğretmen adaylarının sosyal ağ olarak Facebook'un eğitsel kullanımının etkililiğine yönelik algılarının ortaya çıkarılması amaçladığından nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış 7 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; MAXQDA 2018 Programı kullanılarak içerik analiziyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; biyoloji öğretmen adaylarının sosyal ağ olarak Facebook’un öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen arasındaki etkileşimli iletişimde, öğrenci-öğrenci işbirliğinde ve farklı kaynak-materyal paylaşımında ve kalıcı öğrenmeyi sağlamada etkili olduğu saptanmıştır.