Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Okul Müdürlerinin Kayırmacılık Davranışları

Yazarlar: Ümit KAHRAMAN

Cilt 6 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 90 - 106

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.29065/usakead.811773

Anahtar Kelimeler:Yönetici,Kayırmacılık,Adalet

Özet: Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin kayırmacı davranışları ve bunların öğretmenler üzerindeki etkilerini belirlemektir. Çalışmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen 16 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğretmenler farklı okul ve eğitim kademelerinde görev yapmaktadırlar. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin kayırmacı uygulamaları, kayırılan kişiler ve bu uygulamaların öğretmenler üzerinde bıraktıkları etkiler ortaya konmuştur. Okullardaki kayırmacı uygulamalar öğretmenlerin adalet duygularını etkilemekte ve onlarda okuldan ayrılma isteği uyandırmaktadır. Kayırmacılık, öğretmen performansını olumsuz etkilemektedir. Okullarda bu uygulamaların azalması için bazı eğitimler verilebilir ve ödül/ceza, ders dağıtım gibi uygulamalarda nesnel ölçütler kullanılabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Okul Müdürlerinin Kayırmacılık Davranışları}, volume={6}, number={90–106}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Ümit KAHRAMAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ümit KAHRAMAN. (2020). Okul Müdürlerinin Kayırmacılık Davranışları (Vol. 6). Vol. 6. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ümit KAHRAMAN. Okul Müdürlerinin Kayırmacılık Davranışları. no. 90–106, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.