Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Firdevs ÖZKAYA, Adem DURU
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.29065/usakead.798421
Anahtar Kelimeler:Matematik Eğitimi,Değerler Eğitimi,Ders Kitapları
Özet: Bu araştırmanın amacı 2017’de yenilenen matematik dersi öğretim programında vurgulanan değerler eğitimi kapsamındaki değerlerin ortaokul matematik ders kitaplarında yer alma durumunun incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi, durum çalışması, veri toplama tekniği ise doküman incelemedir. Veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Ders kitaplarında araştırılacak değerler adalet ve paylaşım, bilimsellik, esneklik, estetik, eşitlik ve tasarruf değerleri olarak belirlenmiştir (MEB, 2017). Araştırma sonucunda tüm ders kitaplarındafazla eşitlik değeri yer alırken,az adalet ve paylaşım, tasarruf ve estetik değerlerinin yer aldığı görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.