Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Okul Müdürlerinin Ders Denetimi Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yazarlar: Yasemin ATEŞOĞLU, Sait AKBAŞLI

Cilt 6 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 1 - 18

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Denetim,Ders denetimi,Eğitim denetmeni,Orta öğretim okulları

Özet: Bu araştırma, ders denetimi açısından öğretmenlerin okul müdürlerine bakış açısını yedi alt boyutta belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma 2018 yılında Kayseri ili ortaöğretim kurumlarında görev yapan 388 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak 32 maddeden oluşan ‘’Eğitim Denetmenlerine Yönelik Öğretmen Bakış Açısını Belirleme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Bu ölçek öğretmenlerin: denetim ihtiyacı, samimiyet, anlayış gösterme, uzmanlık, denetimin niteliği, denetmenlik algısı, denetimin yeterliliği olmak üzere yedi alt boyutu ele almıştır. Beşli Likert tipi ölçek ile bu alt boyutlar öğretmenlerin cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre yorumlanmıştır. Öğretmenler okul müdürlerinin ders denetiminde samimi, anlayışlı, uzman, nitelikli ve denetimin yeterli olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin cinsiyet ve öğrenim durumu alt boyutlarda anlamlı fark göstermemiştir. Öğretmenlerin kıdemleri artıkça okul müdürlerini ders denetiminde samimi buldukları ancak uzman ve nitelikli bulmadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Okul Müdürlerinin Ders Denetimi Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri}, volume={6}, number={1–18}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Yasemin ATEŞOĞLU,Sait AKBAŞLI}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Yasemin ATEŞOĞLU,Sait AKBAŞLI. (2020). Okul Müdürlerinin Ders Denetimi Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri (Vol. 6). Vol. 6. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yasemin ATEŞOĞLU,Sait AKBAŞLI. Okul Müdürlerinin Ders Denetimi Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. no. 1–18, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.