Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Türkçe Öğretmenlerinin Sosyal Medya Gruplarındaki Paylaşımlarının İçerik ve Dil Kullanımı Bakımından Değerlendirilmesi

Yazarlar: Derya YILDIZ, Esra ODUNCU

Cilt 6 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 89 - 112

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Sosyal medya,Dil kullanımı,Türkçe öğretmenleri

Özet: Bu araştırma, Türkçe öğretmenlerinin sosyal medya gruplarındaki paylaşımlarının içerik ve dil kullanımı bakımından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmış, elde edilen bulgular, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmada, kullanıcı sayısı ve etkileşim oranına göre belirlenmiş iki Facebook grubundaki Kasım ayının son 14 gününde yapılan paylaşımlar ele alınmıştır. Sonuç olarak; Türkçe öğretmenlerinin işbirliği konusunda yeni bir kanal oluşturdukları ve bu kanalda, genellikle; etkinlik örneklerine, çözümünde kararsız kalınan veya hatalı olduğunu düşündükleri sorulara, kitap tavsiyelerine, belge-bilgi paylaşımına ve yaşadıkları sorunlara yönelik paylaşımlarda bulundukları ve dil kullanımlarının konuşma diline daha yakın olarak gerçekleştiği sonuçlarına ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Türkçe Öğretmenlerinin Sosyal Medya Gruplarındaki Paylaşımlarının İçerik ve Dil Kullanımı Bakımından Değerlendirilmesi}, volume={6}, number={89–112}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Derya YILDIZ,Esra ODUNCU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Derya YILDIZ,Esra ODUNCU. (2020). Türkçe Öğretmenlerinin Sosyal Medya Gruplarındaki Paylaşımlarının İçerik ve Dil Kullanımı Bakımından Değerlendirilmesi (Vol. 6). Vol. 6. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Derya YILDIZ,Esra ODUNCU. Türkçe Öğretmenlerinin Sosyal Medya Gruplarındaki Paylaşımlarının İçerik ve Dil Kullanımı Bakımından Değerlendirilmesi. no. 89–112, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.