Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Mustafa FİDAN
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.29065/usakead.736643
Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Çevrimiçi eğitim,Covid 19,Ilkokul
Özet: Bu araştırmanın amacı Covid 19 salgını sonucu gerçekleşen zorunlu uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel olgubilim çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Ankara ili Yenimahalle ilçesi ilkokul kademesinde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi uzaktan eğitim yürütmekte olan sınıf öğretmenlerinden toplanmıştır. Görüşme tekniği ile toplanan nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenler, akademik, sosyal, rahatlık, zaman, teknoloji, psikolojik, motivasyon, empati, sorumluluk, inovasyon ve veliler temalarında uzaktan eğitime ilişkin olumlu görüşler belirtmişlerdir. Öte yandan öğretmen görüşleri, erişim, motivasyon, teknoloji bağımlılığı, hazırbulunuşluk, bakış açısı, sınıf yönetimi, hareketsizlik, veliler ve rahatlık kodlarında olumsuzdur.