Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Covı̇d-19 Belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde Eğı̇tı̇m: İlkokulda Zorunlu Uzaktan Eğı̇tı̇me İlı̇şkı̇n Öğretmen Görüşlerı̇

Yazarlar: Mustafa FİDAN

Cilt 6 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 24 - 43

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.29065/usakead.736643

Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Çevrimiçi eğitim,Covid 19,Ilkokul

Özet: Bu araştırmanın amacı Covid 19 salgını sonucu gerçekleşen zorunlu uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel olgubilim çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Ankara ili Yenimahalle ilçesi ilkokul kademesinde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi uzaktan eğitim yürütmekte olan sınıf öğretmenlerinden toplanmıştır. Görüşme tekniği ile toplanan nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenler, akademik, sosyal, rahatlık, zaman, teknoloji, psikolojik, motivasyon, empati, sorumluluk, inovasyon ve veliler temalarında uzaktan eğitime ilişkin olumlu görüşler belirtmişlerdir. Öte yandan öğretmen görüşleri, erişim, motivasyon, teknoloji bağımlılığı, hazırbulunuşluk, bakış açısı, sınıf yönetimi, hareketsizlik, veliler ve rahatlık kodlarında olumsuzdur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Covı̇d-19 Belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde Eğı̇tı̇m: İlkokulda Zorunlu Uzaktan Eğı̇tı̇me İlı̇şkı̇n Öğretmen Görüşlerı̇}, volume={6}, number={24–43}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Mustafa FİDAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Mustafa FİDAN. (2020). Covı̇d-19 Belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde Eğı̇tı̇m: İlkokulda Zorunlu Uzaktan Eğı̇tı̇me İlı̇şkı̇n Öğretmen Görüşlerı̇ (Vol. 6). Vol. 6. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa FİDAN. Covı̇d-19 Belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde Eğı̇tı̇m: İlkokulda Zorunlu Uzaktan Eğı̇tı̇me İlı̇şkı̇n Öğretmen Görüşlerı̇. no. 24–43, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.