Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi

Yazarlar: Aras BOZKURT

Cilt 6 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 1 - 23

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.29065/usakead.777652

Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Çevrimiçi öğrenme,Covid-19,Koronavirüs,Metafor analizi

Özet: Koronavirüs (Covid-19) pandemisiyle beraber tüm eğitim kurumları kapatılmış, eğitimin devamlılığını sağlamak üzere (acil) uzaktan eğitim uygulamaları devreye sokulmuştur. Bu süreçten yükseköğretim kadar ilk ve ortaöğretim düzeyindeki öğrenciler de etkilenmiştir. Bu bağlamda bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin pandemi süresince edindikleri deneyimleri nitel olgubilim (fenomenoloji) çalışması kapsamında metafor analiziyle incelemiştir. Çalışmada olumlu metafor grubunda kolaylaştırıcı, yaşam boyu öğrenme, öğretimsel bulunuşluk, yapılandırılmış öğrenme, topluluk hissi, özerklik, zaman ve mekan bağımsızlık, içsel motivasyon ve erişebilirlik temaları ortaya çıkmıştır. Olumsuz metaforlar grubunda ise yalnızlık duygusu, yapaylık, sosyalleşme, dışsal motivasyon, izolasyon, iletişimsizlik, psikolojik uzaklık, kalite, eşitsizlik, anındalık ve duyuşsal yakınlık temaları ortaya çıkmıştır. Çalışma sonucuna göre uzaktan eğitimde kuram ve uygulamanın dengeli bir şekilde uygulanmasının ve buna göre öğretim tasarımı yapılmasının anlamlı öğrenme deneyimleri sağlayacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi}, volume={6}, number={1–23}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Aras BOZKURT}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Aras BOZKURT. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi (Vol. 6). Vol. 6. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aras BOZKURT. Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. no. 1–23, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.