Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Matematik Yeteneklerinin Aile Değişkenleri Açısından İncelenmesi

Yazarlar: Perihan ŞEKER, Zeynep METİN

Cilt 6 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 57 - 75

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.29065/usakead.706820

Anahtar Kelimeler:Okul öncesi dönem

Özet: Bu araştırma; okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların matematik yeteneklerinin cinsiyet, daha önce okul öncesi eğitim alma durumu ve aile değişkenleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Uşak ilinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız bir anaokulunda 60-72 ay arasındaki 100 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Genel Bilgi Formu ve Erken Matematik Yeteneği Testi (TEMA-3)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi ANOVA kullanılmıştır. Yapılan araştırmanın bulgularında cinsiyet, anne-babanın yaşı ve ebeveynlerin çocukla oyun oynama sıklığı ile çocukların matematik yetenekleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Buna karşın çocuğun daha önce eğitim kurumuna gitmesi, annenin çalışması, ailedeki çocuk sayısı, anne ve babanın eğitim durumu, ailenin gelir düzeyi ve ebeveynlerin çocuklarına kitap okuma sıklığı değişkenlerinin çocukların matematik yetenekleri açısından anlamlı farklılıklar ortaya çıkardığı belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Matematik Yeteneklerinin Aile Değişkenleri Açısından İncelenmesi}, volume={6}, number={57–75}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Perihan ŞEKER,Zeynep METİN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Perihan ŞEKER,Zeynep METİN. (2020). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Matematik Yeteneklerinin Aile Değişkenleri Açısından İncelenmesi (Vol. 6). Vol. 6. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Perihan ŞEKER,Zeynep METİN. Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Matematik Yeteneklerinin Aile Değişkenleri Açısından İncelenmesi. no. 57–75, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.