Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

The Impact of Marketing Deception In Building A Mental Image of The Consumer in The Services Market

Yazarlar: Mihabad ABDULKAREEM HAJİ AL HABASH, Yavuz TÜRKAN

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 49 - 73

Konular:İktisat

DOI:10.33399/biibfad.492611

Anahtar Kelimeler:Pazarlama Hilesi,Zihinsel İmaj,Tüketicinin Korunması,Hizmet Piyasası

Özet: Bu çalışmadaki amacımız hizmet sektöründe ki; uygulamalar, prosedürler, fiziki çevre, dağıtım, tanıtım bilgileri ve fiyatlar üzerinden hileyi tanıtarak pazarlama hilesine ışık tutmaktır. Veriler, Duhok ilinde özel sektörde faaliyet gösteren şirketlerin müşterilerinin oluşturduğu çalışma topluluğuna dağıtılan bir anketle toplanmıştır. 150 adetten oluşan ve çalışma topluluğuna dağıtılan anket çalışma örnekleminin 110 adedinden geri dönüş sağlanmıştır. İstatistiki analiz yapılırken verilerin aritmetik ortalamalarından, standart sapmalarından, regresyon katsayılarından, tekrarlar ve yüzdelik oranlardan yararlanılmıştır. Çalışmada, özel hizmet sektöründe farklı boyutlarda pazarlama hilelerinin varlığı ve Duhok ilindeki müşterilere olumsuz etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Bu hileler, müşterilerin zihinsel imajında olumsuz yansımalar yapmaktadır. Aynı şekilde hizmet şirketlerinin yüksek düzeyde ve farklı boyutlarda hile yaptıkları da tespitler arasında yer almaktadır. Pazarlama hilesinin yaygınlaşmasının nedeni ise yasama organlarının bu hususta yetersiz kalmaları ve bu alandaki yasal prosedürlerin yavaş yavaş çalışma örgütleri tarafından yerine getirilmesidir. Çalışmada, tüketicilere hile ve yanlış bilgilendirme noktasında etkili bir koruma sağlamak amacıyla, ilgili taraflar ile tüketici koruma kuruluşları ve tüketiciler arasındaki işbirliğini etkinleştirme ihtiyacının en önemlileri olan bir dizi öneri sunulmuştur. Son olarak çalışmada, İslam hukukuna başvurmanın gerekli olduğu görülmektedir. Çünkü yasaklı satış işlemleriyle ilgili olarak İslam hukukunda geniş açıklamalar yapılmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={The Impact of Marketing Deception In Building A Mental Image of The Consumer in The Services Market}, volume={3}, number={1}, publisher={Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Mihabad ABDULKAREEM HAJİ AL HABASH,Yavuz TÜRKAN}, year={2019}, pages={49–73} }
APA
KOPYALA
Mihabad ABDULKAREEM HAJİ AL HABASH,Yavuz TÜRKAN. (2019). The Impact of Marketing Deception In Building A Mental Image of The Consumer in The Services Market (Vol. 3, pp. 49–73). Vol. 3, pp. 49–73. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mihabad ABDULKAREEM HAJİ AL HABASH,Yavuz TÜRKAN. The Impact of Marketing Deception In Building A Mental Image of The Consumer in The Services Market. no. 1, Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2019, pp. 49–73.