Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Kriz Dönemlerinde Sosyal Pazarlama: Covid-19 İncelemesi

Yazarlar: Muhammed Fatih CEVHER

Cilt 5 , Sayı Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Kongresi: Krizler , 2021 , Sayfalar Belirsizlikler ve Arayışlar Özel Sayısı

Konular:Sosyal

DOI:10.33399/biibfad.1029333

Anahtar Kelimeler:Pazarlama,Sosyal Pazarlama,Covid-19,Pandemi,Kriz

Özet: İnsanlık tarihinin en büyük krizlerinden biri olan; ekonomik, sosyal ve sağlık açılarından insanları etkileyerek küresel krize dönüşen yeni koronavirüs (COVID-19) Aralık 2019’da Çin’in Wuhan kentinde rapor edildi. Aralık 2019 ile Şubat 2020 arasında hızlı bir şekilde diğer ülkelerde görülmeye başlandı. İzolasyon ve karantina uygulamaları, tedarik zincirinde kırılmalar, eğitime ara verilmesi ve online eğitime geçiş süreci, ulaşım, gıda ve sağlık alanlarında yaşanan sıkıntılar gibi birçok olumsuz durum gözlendi. Krizin yoğun hissedildiği süreçten itibaren ülkeler gerek ulusal gerekse uluslararası boyutta iş birlikleri ve krizi yönetme stratejileri oluşturdu. COVID-19 yayılımını azaltmak ve kriz ortamını yumuşatmak için oluşturulan stratejilerden birinin de sosyal pazarlama uygulamaları olduğu görülmektedir. Sosyal pazarlamanın önemine dikkat çekmek çalışmanın amacını ortaya koymaktadır. Bu doğrultuda sosyal pazarlamanın tanımı, literatür taraması, COVID-19 pandemisi konuları incelemiş, pandemi krizinde sosyal pazarlama çalışmaları karşılaştırılıp, değerlendirilerek yorumlanmıştır. Bu yönüyle çalışma derleme makale şeklinde hazırlanmıştır. Sağlık Bakanlığı’nın sosyal pazarlama uygulamalarıyla pandemi sürecini başarılı şekilde yürüttüğü düşünülmektedir. Pandemi sürecinde insanların maruz kaldığı ekonomik, psikolojik ve sosyal etkiler göz önüne alındığında; sosyal pazarlamanın bu süreci atlatmalarında fayda sağladığı düşünülmektedir. Sosyal pazarlama alanında yapılacak çalışmaların nitel ve nicel analizlerle desteklenerek tüketici davranışları alanında da yeni çalışmalara katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Kriz Dönemlerinde Sosyal Pazarlama: Covid-19 İncelemesi}, volume={5}, number={Belirsizlikler ve Arayışlar Özel Sayısı}, publisher={Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Muhammed Fatih CEVHER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Muhammed Fatih CEVHER. (2021). Kriz Dönemlerinde Sosyal Pazarlama: Covid-19 İncelemesi (Vol. 5). Vol. 5. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Muhammed Fatih CEVHER. Kriz Dönemlerinde Sosyal Pazarlama: Covid-19 İncelemesi. no. Belirsizlikler ve Arayışlar Özel Sayısı, Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2021.