Osmangazi Journal of Educational Research

Osmangazi Journal of Educational Research

SANAL ÖĞRENME ORTAMLARIYLA DESTEKLENEN LABORATUVAR UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM TEKNOLOJİSİ ÖZYETERLİKLERİNE ETKİSİ

Yazarlar: ["Zafer TANEL", "Esra BİLAL ÖNDER", "Rabia TANEL"]

Cilt - , Sayı Cilt: 9 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Eğitim teknolojileri özyeterliği,Öğretmen adayı,Sanal öğrenme ortamı

Özet: Eğitim-öğretim sürecine nitelikli teknoloji entegrasyonunu gerçekleştirmenin sorumluluğuna sahip öğretmenlerin gerekli bilgi ve becerilerle donanması önemlidir. Öğretmen adaylarının katılımının sağlandığı entegrasyon uygulamalarının gerçekleştirilmesi deneyim kazanmaları açısından katkı sağlayacaktır. Bu nedenle çalışmada, sanal öğrenme ortamlarıyla desteklenen fizik laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerine yönelik özyeterliklerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tek grup öntest-sontest modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 10 erkek ve 18 kadın fizik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Veriler “Eğitim Teknolojisi Standartlarına Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği (ETSYÖ)” ölçeğinin ön ve sontest olarak uygulanmasıyla elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının öntest ve sontest özyeterlik puanları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık çıkmamıştır ve ölçeğin alt faktörleri açısından da benzer sonuç elde edilmiştir. Erkek ve kadın adayların öntest özyeterlik puanlarına göre anlamlı bir farklılık çıkmazken sontest puanlarına göre kadın öğretmen adayların lehine anlamlı bir farklılık çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA