Osmangazi Journal of Educational Research

Osmangazi Journal of Educational Research

Reflection of Culture: Metaphor Usage in Teaching English as a Second Language -

Yazarlar: Rabia Can ÇAP, M Bahaddin ACAT

Cilt 1 , Sayı 2 , 2012 , Sayfalar 134 - 143

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Metaforlar,Kavramsal metafor teorisi,Kültür,Figüratif dil,Yabancı dil eğitimi ve öğreniminde metafor

Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin yabancı dilde (İngilizce) duygu ifadelerine ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla katılımcı öğrencilerin her birinden “..... (any feeling) is something like …… (metaphor) because ...” cümlesini tamamlaması ve bu ibareyi kullanarak ve sadece tek bir metafor üzerinde yoğunlaşarak düşüncelerini dile getirmeleri istendi. Veriler, nitel (içerik analizi) ve nicel (ki-kare) veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edildi. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcı öğrenciler toplam 79 adet geçerli metafor üretti. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 7 farklı kavramsal kategori altında toplandı. Kavramsal kategorilerin öğrencilerin cinsiyeti ve sınıf düzeyi bakımından önemli derecede farklılık göstermesi metaforların öğrencilerin duygu ifadelerine ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri anlamada, açığa çıkarmada ve açıklamada güçlü birer araştırma aracı olarak kullanabileceğini ortaya koydu


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Reflection of Culture: Metaphor Usage in Teaching English as a Second Language -}, volume={1}, number={134–143}, publisher={Eğitimde Politika Analizi}, author={Rabia Can ÇAP,M Bahaddin ACAT}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Rabia Can ÇAP,M Bahaddin ACAT. (2012). Reflection of Culture: Metaphor Usage in Teaching English as a Second Language - (Vol. 1). Vol. 1. Eğitimde Politika Analizi.
MLA
KOPYALA
Rabia Can ÇAP,M Bahaddin ACAT. Reflection of Culture: Metaphor Usage in Teaching English as a Second Language -. no. 134–143, Eğitimde Politika Analizi, 2012.