Osmangazi Journal of Educational Research

Osmangazi Journal of Educational Research

Türkiye’de Üstün Zekâlı Eğitimiyle İlgili Pratik Öneriler

Yazarlar: Mehmet Ali ÖZTÜRK

Cilt 1 , Sayı 2 , 2012 , Sayfalar 72 - 84

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Üstün zekâlı eğitimi,Öğretmyetiştirme,Türk eğitim sistemi,Amerikan eğitim sistemi

Özet: Makalede, günümüz Türkiye’sinde çok hızlı gerçekleşen kapsamlı eğitim reformu sürecinde üstün zekâlı eğitimi konusunda getirilebilecek yenilikler ele alınmaktadır. Eğitim alanında yapılan diğer değişikliklere ters düşmeyen veyaaz ters düşen, sistemde köklü değişiklikler gerektirmeyen ve az kaynakla gerçekleştirilebilecek uygulama önerilerine yer verilmektedir. Öneriler açıklanırken bu konuda Türkiye’ye model olabilecek ülkelerden biri olan ABD’deki uygulamalardan da söz edilmektedir. Önce, üstün zekâlı eğitim hizmetlerinin elitist bir yaklaşımın ürünü olmak zorunda olmadığı açıklanmaktadır. Sonra, eğitim sisteminde yapılabilecek değişiklikler, okulöncesi/ilkokul, ortaokul ve lise düzeyleri için ayrı ayrı ele alınmaktadır. Üstün zekâlı eğitimi için öğretmen yetiştirmenin zamanlama ve içerik açısından nasıl düzenlenebileceği konusuna değinildikten sonra üstün zekâlı tanısı için gereken ölçme değerlendirme altyapısı irdelenmiştir. Son olarak, makalede bulunulan önerilerin ne ölçüde verimli olacağını belirleyecek faktörler sıralanmıştır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Türkiye’de Üstün Zekâlı Eğitimiyle İlgili Pratik Öneriler}, volume={1}, number={72–84}, publisher={Eğitimde Politika Analizi}, author={Mehmet Ali ÖZTÜRK}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Mehmet Ali ÖZTÜRK. (2012). Türkiye’de Üstün Zekâlı Eğitimiyle İlgili Pratik Öneriler (Vol. 1). Vol. 1. Eğitimde Politika Analizi.
MLA
KOPYALA
Mehmet Ali ÖZTÜRK. Türkiye’de Üstün Zekâlı Eğitimiyle İlgili Pratik Öneriler. no. 72–84, Eğitimde Politika Analizi, 2012.