Osmangazi Journal of Educational Research

Osmangazi Journal of Educational Research

Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları

Yazarlar: Süleyman KARATAŞ, Hatice GÜLEŞ, Ahmet AYPAY

Cilt 3 , Sayı 2 , 2014 , Sayfalar 31 - 48

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Öğrenme,Öğrenme stratejileri,Güdülenme

Özet: Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin öğrenmeye yönelik güdülenme durumlarını ve kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemi, tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 550 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin elde edilmesinde Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği (MSLQ) kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencileri öğrenmeye daha çok içsel hedeflerle güdülenirken; dışsal hedefler ve öğrenme çabalarından olumlu sonuç alınacağına ilişkin inançlar, güdülenmede etkili olan diğer faktörler arasında yer almıştır. Öğrenme stratejilerinin kullanımında ise düzenleme, yineleme ve açımlama stratejileri daha fazla tercih edilirken; üniversite öğrencileri tarafındanaz kullanılan öğrenme stratejisinin grup çalışmaları olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularından hareketle üniversite öğrencilerinin genellikle belirli bir amaca yönelik öğrenme girişiminde bulunduğu, bunun yanında öğrenciler tarafından üst düzey düşünme becerilerini gerektiren öğrenme stratejilerinin yeterince kullanmadığı ve işbirliği içinde öğrenmenin pek tercih edilmediği söylenebilir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları}, volume={3}, number={31–48}, publisher={Eğitimde Politika Analizi}, author={Süleyman KARATAŞ,Hatice GÜLEŞ,Ahmet AYPAY}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Süleyman KARATAŞ,Hatice GÜLEŞ,Ahmet AYPAY. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları (Vol. 3). Vol. 3. Eğitimde Politika Analizi.
MLA
KOPYALA
Süleyman KARATAŞ,Hatice GÜLEŞ,Ahmet AYPAY. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları. no. 31–48, Eğitimde Politika Analizi, 2014.