Rast Müzikoloji Dergisi

Rast Müzikoloji Dergisi

Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu " kürelerin uyumu musikisi" anlayışının temsili"

Yazarlar: O. M. Öztürk

Cilt 2 , Sayı 1 , 2014 , Sayfalar 1 - 49

Konular:-

DOI:10.12975/rastmd.2014.02.01.00019

Anahtar Kelimeler:Makam,Bâtınî gelenek,Küreleringelenek

Özet: Bu makalede 15. yy. itibariylemodelin ortaya çıkışı ele alınmaktadır. modelin ortaya çıkışı ele alınmaktadır. Bu model, burada “Bâtınî Makam Modeli” (BMM) olarak adlandırılmıştır. Bu yeni modelde makam kavramı temel durumdadır. yeni anlayışa göre perde ve ezgi alanı; makam,sınıfa ayrılmaktadır. Bu kavramların, burçlar, gezegenler, dört unsur ve zamanla ilişkilendirilmiş olması, yeni modelin “çekicidir. Bu dört kavram, yorumsamacı bir yaklaşımla ele alınailişkilendirilmiş olması, yeni modelin “bâtınî” niteliği açısından son derece dikkat


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu “ kürelerin=”" uyumu="" musikisi"="" anlayışının="" temsili"="}, volume={2}, number={1}, publisher={Rast Müzikoloji Dergisi}, author={O. M. Öztürk}, year={2014}, pages={1–49} }
APA
KOPYALA
O. M. Öztürk. (2014). Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu “ kürelerin=”" uyumu="" musikisi"="" anlayışının="" temsili"=" (Vol. 2, pp. 1–49). Vol. 2, pp. 1–49. Rast Müzikoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
O. M. Öztürk. Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu “ Kürelerin=”" Uyumu="" Musikisi"="" Anlayışının="" Temsili"=". no. 1, Rast Müzikoloji Dergisi, 2014, pp. 1–49.