Rast Müzikoloji Dergisi

Rast Müzikoloji Dergisi

Hamparsum Defterinden Günümüze “Musi’nin Sazkar Saz Semaisi”

Yazarlar: Mine YENER

Cilt 3 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 877 - 888

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Hamparsum,Sazkar,Makam,Musi,Aksak Semai

Özet: Çalışmanın başlıca konusu İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesinde bulunan Y 207/5 arşiv numarası ile kayıtlı Hamparsum defterinin içerisinde yer alıp günümüz nota arşivlerine ulaşmamış olan Musi’nin bestelemiş olduğu Sazkar Saz Semaisi’nin, çeviri yazımı ve incelenmesidir. Çalışmanın birinci bölümünde Türk musikisinde kullanılan bazı müzik yazıları hakkında bilgiler verilmiş olup ardından çevirisi yapılan defterin İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesine geliş süreci anlatılmıştır. İkinci bölümde Hamparsum yazısı ve yazının ortaya çıkış süreci ile ilgili bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesinde Bulunan Y 207/5 Numaralı Hamparsum Defteri’nin özellikleri açıklanmış ve günümüz nota yazısına çeviri yazımı yapılan Sazkâr Saz Semaisi makam, usul ve form yönünden 17. ve 18. yüzyıllar arasında yazılmış olan nazariyat kaynakları olan Nayi Osman Dede’nin yazmış olduğu “Rabt-ı Tabirat-ı Musiki” Kantemiroğlu’nun yazmış olduğu “Kitâbü İlmi’l-Mûsîkî alâ vechi’l-Hurûfât”, Kemani Hızır Ağa’nın yazmış olduğu “Tefhîmü’l-makāmât fî Tevlîdi’n-Nagamât” ve Nasır Abdülbaki Dede’nin yazmış olduğu “Tedkik-ü Tahkik’e göre incelenmiştir. Eserlerin çeviri yazımı ve tıpkıbasımı ekte yer almaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Hamparsum Defterinden Günümüze “Musi’nin Sazkar Saz Semaisi”}, volume={3}, number={2}, publisher={Rast Müzikoloji Dergisi}, author={Mine YENER}, year={2015}, pages={877–888} }
APA
KOPYALA
Mine YENER. (2015). Hamparsum Defterinden Günümüze “Musi’nin Sazkar Saz Semaisi” (Vol. 3, pp. 877–888). Vol. 3, pp. 877–888. Rast Müzikoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mine YENER. Hamparsum Defterinden Günümüze “Musi’nin Sazkar Saz Semaisi.” no. 2, Rast Müzikoloji Dergisi, 2015, pp. 877–88.