Rast Müzikoloji Dergisi

Rast Müzikoloji Dergisi

Aşıklık Geleneğinde Kullanılan “Makam” Kavramı Üzerine Müzikal Bir Değerlendirme

Yazarlar: Hasan Tahsin SÜMBÜLLÜ

Cilt 3 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 828 - 836

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Makam,Ezgi Kalıbı,Aşık Makamları,Aşıklık Geleneği,Türk Müziği

Özet: Türk müziği ezgi yapısını ifade etmede kullanılan kavram, makam kavramıdır. Makam, belirli bir duyguyu hissettirme adına dizi içerisinde ezgiler oluşturmaktır. Aşıklık geleneğinde ise makam, belirli bir ezgiyi tanımlamada kullanılır. Aşıklık geleneğinde kullanılan bu kavram, ezgi kalıbı olarak düşünülmelidir. Bu durum kavram kargaşasına yol açmakta ve terminolojik sorun oluşturmaktadır. Araştırmada aşık makamı olarak adlandırılan ezgi kalıplarına yönelik müzikal tespitler yapılmıştır. Ezgi kalıpları notaya alınarak Türk müziği açısından kuramsal olarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda Türk müziğinde kullanılan makam kavramı ile aşık makamları arasında farklılıklar tespit edilmiş ve aşık makamları ifadesinin yerine farklı öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Aşıklık Geleneğinde Kullanılan “Makam” Kavramı Üzerine Müzikal Bir Değerlendirme}, volume={3}, number={2}, publisher={Rast Müzikoloji Dergisi}, author={Hasan Tahsin SÜMBÜLLÜ}, year={2015}, pages={828–836} }
APA
KOPYALA
Hasan Tahsin SÜMBÜLLÜ. (2015). Aşıklık Geleneğinde Kullanılan “Makam” Kavramı Üzerine Müzikal Bir Değerlendirme (Vol. 3, pp. 828–836). Vol. 3, pp. 828–836. Rast Müzikoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan Tahsin SÜMBÜLLÜ. Aşıklık Geleneğinde Kullanılan “Makam” Kavramı Üzerine Müzikal Bir Değerlendirme. no. 2, Rast Müzikoloji Dergisi, 2015, pp. 828–36.