Rast Müzikoloji Dergisi

Rast Müzikoloji Dergisi

Siyavuş Kerimi`nin sensizlik ağrısı şarkısının ton ve metin özellikleri

Yazarlar: Aynura MAMMADOVA

Cilt 7 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 2009 - 2018

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Şarkı,Siyavuş Kerimi,Şiir,Müzik,Analiz

Özet: Makalede Siyavuş Kerimi'nin bir besteci olarak şarkı yaratıcılığından behs edilmektedir. Şarkı türü onun yaratıcılığının bağımsız ve ana alanını oluşturmaktadır. Özellikle lirik şarkılar bestecinin müzik dünyasının temel göstergesidir.S.Kerimi'nin İsmayıl Dadaşov'un sözlerine yazılmış “Sensizlik ağrısı” şarkısının ton ve metin özellikleri açıklanmıştır. Söylemek gerekir ki, şarkının şiirsel dayanağını oluşturan şiir şekli türlü hece sayısı olan satırlardan oluşmaktadır. Böyle bir şiir ölçüsü melodik yapıya geniş ve gelişmiş özellik kazandırmıştır.  Bestecinin  şarkı  yaratıcılığında   önemli  yer  alan  lirik  şarkılarla  yanısıra,  Azerbaycan  variasion  müziğinde  özel  önem taşıyan lirik-yurtseverlik    şarkı türünün  de   yer  alması  önemlidir. Asıl  lirik  şarkıları   vasıtasıyla  besteci  çağdaş  Azerbaycan  variasion müziğinin  gelişimine  önemli derecede  armağanlar  vermiştir.Makalede onun yaratıcılık biyoqrafisini incelemiş oldukta, profesyonel faaliyetinin bir kaç yönünü belirleye biliriz: performans, bestecilik, bilimsel ve eğitim faaliyeti, rektörlük ve aydınlatma, müzik-sosyal faaliyet ve benzeri. Bu yazıda bir besteci gibi onun şarkı yaratıcılığı incelenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Siyavuş Kerimi`nin sensizlik ağrısı şarkısının ton ve metin özellikleri}, volume={7}, number={1}, publisher={Rast Müzikoloji Dergisi}, author={Aynura MAMMADOVA}, year={2019}, pages={2009–2018} }
APA
KOPYALA
Aynura MAMMADOVA. (2019). Siyavuş Kerimi`nin sensizlik ağrısı şarkısının ton ve metin özellikleri (Vol. 7, pp. 2009–2018). Vol. 7, pp. 2009–2018. Rast Müzikoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aynura MAMMADOVA. Siyavuş Kerimi`nin Sensizlik Ağrısı Şarkısının Ton ve Metin Özellikleri. no. 1, Rast Müzikoloji Dergisi, 2019, pp. 2009–18.