Rast Müzikoloji Dergisi

Rast Müzikoloji Dergisi

Notanın otoritesi, otoritenin notası: Türkiye’de nota-merkezli resmî halk müziğinin yapısökümü

Yazarlar: Ulaş ÖZDEMİR

Cilt 7 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 2122 - 2148

Konular:Sosyal

DOI:10.12975/pp2122-2148

Anahtar Kelimeler:Türk halk müziği,Halk müziği,Etnomüzikoloji,Otorite,Notasyon,Yapısöküm

Özet: Bir ulus devleti olarak doğan Türkiye’de resmî halk müziği çalışmaları nota-merkezli olarak başlamıştır. 19. yüzyılda Osmanlı’da gelişen ve 20. yüzyılda Türkiye’ye devredilen bu yaklaşımla, halk müziği bir nesne olarak algılanarak nota yoluyla sabitlenmiştir. Özellikle resmî kurumlarda halk müziği faaliyetlerini sürdüren otoriteler, notalar aracılığıyla kendi meşru zeminlerini inşa etmişlerdir. Böylece notanın otoritesi, otoritenin notasına dönüşmüştür. Bu makalede, Türkiye’de resmî halk müziğinin nota-merkezli icat ve inşası, Derrida’nın yapısöküm düşüncesiyle eleştirel olarak ele alınmıştır. Bu sayede, resmî ve nota-merkezli yaklaşımın çelişkileri, otoritelerin nota yoluyla gizlediği veya dışarıda bıraktığı unsurlar ile halk müziğinde standardizasyon sorunları ortaya konmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Notanın otoritesi, otoritenin notası: Türkiye’de nota-merkezli resmî halk müziğinin yapısökümü}, volume={7}, number={2122–2148}, publisher={Rast Müzikoloji Dergisi}, author={Ulaş ÖZDEMİR}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Ulaş ÖZDEMİR. (2019). Notanın otoritesi, otoritenin notası: Türkiye’de nota-merkezli resmî halk müziğinin yapısökümü (Vol. 7). Vol. 7. Rast Müzikoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ulaş ÖZDEMİR. Notanın Otoritesi, Otoritenin Notası: Türkiye’de Nota-Merkezli Resmî Halk Müziğinin Yapısökümü. no. 2122–2148, Rast Müzikoloji Dergisi, 2019.