Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: Tuba KARABEY, Şerife KARAGÖZOĞLU, Nurhayat POLAT, Arzu KESKİN
Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Anahtar Kelimeler:Cinsiyet,Hasta Memnuniyeti,HEMŞİRELİK BAKIMI
Özet: Bu çalışma hastanede uzun süreli yatan hastaların kendilerine bakım veren hemşirelerin cinsiyetlerine göre memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikteki çalışmanın evrenini 20 Kasım 2015-20 Şubat 2016 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin Beyin ve Sinir Cerrahi, Ortopedi ve Travmatoloji, Göğüs Hastalıkları, Hematoloji ve Gastroenteroloji servislerindeaz yedi gün süre ile tedavisi devam eden hastalar oluşturmuştur. Çalışma verilerinin toplanmasında; Kişisel Bilgi Formu, Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 22.0 paket programına yüklenmiş ve istatistiksel analizde Kruskal Wallis, Ki-Kare, Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Katılımcıların genel olarak hem erkek (86,72±15,02) hem de kadın (91,26±12,60) hemşirelerden yüksek düzeyde memnun oldukları ve bakıma ilişkin memnuniyetlerini hemşire cinsiyetinin etkilemediği saptanmıştır. Çalışmamızda 19-34 yaş grubunda ki hastaların kadın hemşirelerden memnuniyet puan ortalamalarının, diğer yaş grubunda ki katılımcılardan istatistiksel olarak anlamlı düzeyde (p=0,003) daha düşük bulunmuştur. Çalışmamızın sonucunda, bakım veren hemşirelerin farklı cinsiyette olmasının hasta memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı ve genel olarak verilen bakım hizmetinden hastaların yüksek düzeyde memnun olduğu saptanmıştır (p<0,05). Bu sonuçlar doğrultusunda Türkiye’de hemşireliğin profesyonellik boyutuyla önemli bir yol kat ettiği, hemşirelik hizmetlerinin sunumuna yönelik toplumsal algıda önemli bir değişimin yaşandığı ve alınan hizmette niteliğin daha ön plana çıktığı söylenebilir.