Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)
Yazarlar: Haluk İşler
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Mesleki ve Teknik Eğitim,Öğretim Programı,Nitelikli İnsan Gücü
Özet: Günümüzde, başta istihdam yapıları olmak üzere toplumsal ve ekonomik yapılarda meydana gelen hızlı değişmeler, insan kaynağından beklenen yeterlilikleri değiştirmekte ve arttırmakta buna paralel olarak mesleki ve teknik eğitim sistemleriyle ilgili geleneksel paradigmaları da değişmeye zorlamaktadır. Bu makalede mesleki ve teknik eğitimle ilgili değişen paradigmalar ortaya koyulmuştur. Mesleki ve teknik eğitim sistemlerinin toplumsal ve ekonomik gelişmelere uyum sağlayabilmesi ve etkililik düzeyinin arttırılabilmesi için: Mesleki ve teknik öğretim programları sağlam bir akademik temel eğitim üzerinde planlanmalı ve akademik derslerle birlikte yürütülmeli; mesleki ve teknik öğretim programlarına başlamak için gerekli görülen temel eğitim süreleri olanaklar ölçüsünde uzatılmalı, mesleki ve teknik eğitim giderek lise sonrasına bırakılmalı; mesleklerin sayısının artışı karşısında mesleki ve teknik öğretim program sayıları azaltılmalı ve daha büyük kapsama sahip program başlıkları oluşturulmalı; hem ortaöğretim hem de yüksek öğretim kurumlarında, her mesleki ve teknik öğretim programının bilimsel ve teknolojik bileşimi farklı olduğu için o öğretim programına özgü öğretim süreleri uygulanmalı ve öğrenciler mesleki ve teknik öğretim programlarına akademik yeterlilik sınavından geçirilerek yerleştirilmelidir.