Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)
Yazarlar: M Suphi ORHANA, Alper TAZEGÜLB
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Mesleki Eğitim,Muhasebe Eğitimi,Muhasebe Öğretim Programı,Program Değerlendirme
Özet: Bu çalışmanın amacı muhasebe öğretim programını program öğelerine dayalı olarak öğretim elemanlarının görüşleri bağlamında değerlendirmektir. Muhasebe öğretim programı değerlendirilirken program geliştirmeye esas teşkil edebilecek alt yapı dikkate alınmış, bu alt yapı ile muhasebe öğretim programı ilişkilendirilmiş ve olabildiğince geniş bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda muhasebe öğretimi ile ilgili girdiler, tüm öğretme öğrenme süreçleri ve çıktılar bir arada ele alınmıştır. Bu noktadan hareketle, çalışmanın kapsamı programın tüm unsurlarını içermektedir. Araştırmada kullanılan yöntem, nicel araştırma yöntemidir. Araştırmada meslek yüksek okullarında muhasebe/muhasebe ve vergi uygulamaları bölümünde/programında derse giren öğretim elemanlarına yönelik “Muhasebe Öğretim Programı Değerlendirme” ölçeği geliştirilmiş ve güvenirlik analizleri yapılarak uygulanmıştır. Uygulama sonrası elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik olarak ortaya konulmuş, değişkenler üzerinde bağımsız örneklem “t testi” ve tek yönlü varyans analizi” yapılmıştır. Veri analizleri sonrasında, gerekli değerlendirmeler yapılmıştır. Bu değerlendirmeler doğrultusunda; muhasebe öğretim programının program öğeleri, endüstriyel staj uygulamaları gibi birçok konuda yetersiz olduğu görülmektedir. Bu değerlendirmelerden hareketle ilgililere gerekli önerilerde bulunulmuştur.