Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)
Yazarlar: Zekiye Tamer GENCERA
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Üniversitelerin Markalaşması,Marka,Üniversite Seçimi,Eğitim
Özet: Ülkemizde uygulanan yükseköğretim kurumlarına giriş sınavları yetenek ve vizyondan öte yapılan testlere cevap verme başarısına göre yapılmaktadır. Orta öğretim ve lise eğitimlerinden sonra sıra üniversite seçimine geldiğinde öğrenciler puanlarına paralel bölümleri seçerken üniversitelerin sahip oldukları etiketlerle önceliklerini belirlemektedir. Devlet üniversite mi yoksa özel üniversite mi olacağı ise tamamıyla öğrencilerin ailelerin ekonomik düzeylerine göre şekillenmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, üniversite tercihi yapan öğrenci ve ailelerin seçimlerini etkileyen temel parametrelerini belirleyerek, üniversite kurumlarının marka değerine sahip olmasının önemini vurgulamaktır. Bu bağlamda marka kavramı ve ülkemizdeki üniversite eğitimi üzerinde durularak yapılacak bir uygulama ile çalışma desteklenmiştir.