Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)
Yazarlar: Aşır ÖZBEK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Çok Ölçütlü Karar Verme (ÇÖKV),Analitik Ağ Süreci (AAS),Hafif Ticari Araç Seçimi
Özet: Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte hafif ticari araç sektöründe çok çeşitli marka ve modellerde araç pazarda satışa sunulmaktadır. Satışa sunulan araçlar arasında donanım, fiyat, yakıt tüketimi gibi faktörler açısından büyük farklılıklar görülmektedir. Hafif ticari araç sınıfında marka ve model yelpazesinin çok geniş olduğu bir ortamda küçük bir işletmenin kendisi içinuygun aracı satın alması kolay olmamaktadır. İşletme yetkililerinin satışa sunulan araçlar hakkında internet ortamında bilgi edinmesi mümkün olmakla beraber bu süreç zaman almaktadır. Araç satın almak, çok sayıda faktörün dikkate alındığı çok ölçütlü karar verme (ÇÖKV) problemidir. Çok sayıda ölçütün ve çok sayıda marka ve modelin bulunduğu bir ortamda, işletme, kendi yapısına uyan aracı seçmekte zorlanmaktadır. Bu çalışma ile küçük ölçekli bir işletmenin doğru hafif ticari aracı satın alması için kolayca uygulayabileceği bir karar modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen model, ölçütler arasındaki etkileşimleri dikkate alan analitik ağ süreci (AAS) temeline dayanmaktadır. Yöntem, Türkiye pazarında satışa sunulan on bir model içerisinden ön eleme yoluyla dört’e indirilen modeller üzerinde uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.