Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)
Yazarlar: M. Suphi ORHAN, Alper TAZEGÜL
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Mesleki Eğitim,Muhasebe Eğitimi,Muhasebe Öğretim Programı,Program Değerlendirme
Özet: Muhasebe eğitimi bir mesleki eğitim olup bu eğitimden beklenen, kişiye mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerinin kazandırılmasıdır. Bu bilgi ve beceri ders programlarıyla öğrencilere kazandırılmaktadır. Muhasebe öğretim programı bu kazanımı gerçekleştirmek üzere günün şartlarına uygun olarak geliştirilmeli ve uyarlanmalıdır. Muhasebe öğretim programı geliştirme sürecinde her düzeyde öğrenci görüşleri değerlendirilmelidir. Bu kapsamda çalışmanın amacı mevcut muhasebe öğretim programını öğelerine dayalı olarak öğrenci görüşleri bağlamında değerlendirmektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada meslek yüksekokullarında muhasebe/muhasebe ve vergi uygulamaları bölümünde/programında öğrenim gören öğrencilere yönelik “Muhasebe Öğretim Programı Değerlendirme” ölçeği geliştirilmiş ve güvenirlik analizleri yapılarak uygulanmıştır. Uygulama sonrası elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik olarak ortaya konulmuş, değişkenler üzerinde bağımsız örneklem “t testi” ve “tek yönlü varyans analizi” yapılmıştır. Veri analizleri sonrasında, gerekli değerlendirmeler yapılmıştır. Bu değerlendirmeler doğrultusunda; muhasebe öğretim programının program öğeleri, endüstriyel staj uygulamaları gibi birçok konuda yetersiz olduğu görülmektedir. Bu değerlendirmelerden hareketle ilgililere gerekli önerilerde bulunulmuştur