Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)

Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)

Hacettepe Üniversitesi’nde Uzaktan Eğitim Yöntemi İle Okutulan Türk Dili Derslerinin Başarı Oranlarının Ön lisans ve Lisans Programlarında Karşılaştırılması

Yazarlar: Murat KORKMAZ, Nalan KALKAN, Ayhan DOĞAN, Mehmet DOĞRULUK, Cevdet Çoşkun AYDIN

Cilt 7 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 207 - 215

Konular:Dil Bilim

Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Türk Dili dersi,Hacettepe Üniversitesi,Ön lisans

Özet: Eğitim öğretimde son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmelerden biri de uzaktan eğitim yönteminin üniversitelerde uygulamaya konulmasıdır. Bu yöntem bazı üniversitelerde eğitim öğretim programındaki tüm dersleri kapsayabildiği gibi bazı üniversitelerde ise seçilen birkaç ders için uygulanmaktadır. Hacettepe Üniversitesi’nde Türk Dili derslerinde uzaktan eğitim yöntemi iki yıldan bu yana tüm akademik birimlerde uygulanmaktadır. Hacettepe Üniversitesi ön lisans ve lisans programlarında, bu yöntemin başarısını ve etkilerini Türk Dili dersinde tespit edebilmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Hacettepe Üniversitesi’nin (H.Ü.) etik komisyonundan gerekli izinler alınmış, ön lisans ve lisans öğrencilerinin Türk Dili derslerinden aldıkları notlar tarama yöntemiyle incelenerek, karşılaştırılmıştır. Buradan elde edilen veriler Microsoft Excel programı ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Örneklem olarak; lisans programında H.Ü. Mühendislik Fakültesi Geomatik Mühendisliği bölümü, ön lisans programında ise H.Ü. Başkent OSB Teknik Bilimler MYO Bilgisayar Programcılığı, İnşaat Teknolojisi, İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi, Harita ve Kadastro programları alınmıştır. Veriler değerlendirildiğinde lisans programında eğitim gören öğrencilerin Türk Dili dersindeki başarı oranlarının ön lisans programında eğitim gören öğrencilere göre önemli ölçüde yüksek olduğu bulgusuna varılmıştır. Bu bulgulara göre, ön lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim yöntemiyle okudukları Türk Dili derslerindeki başarı oranlarının düşük olma nedenleri; ön lisans öğrencilerinin dersle ilgili motivasyon yetersizliği, öğretim elemanı ile karşılıklı etkileşimin yeterince sağlanamaması ve teknik altyapıdaki yetersizlikler olarak sıralanabilir. Ön lisans öğrencilerinin başarı oranlarının yükseltilebilmesi için önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA