Mesleki Bilimler Dergisi (MBD)
Yazarlar: Bülent DUMAN
Konular:Dil Bilim
Anahtar Kelimeler:Meslek Algısı,Mesleki Eğitim,Meslek Mensubu,Muhasebe Bölümü
Özet: İster gelişmiş, ister gelişmekte olan ekonomilerde muhasebe kişiler, işletmeler ve devlet için önemi büyüktür. İşletmelerin yapmış olduğu faaliyetlerin düzenli ve sistematik biryapıda takibinin sağlanabilmesi, gerekli bir takım raporların hazırlanması mevcut durum ile planlanan durum arasındaki farklılıkların tespit edilmesi iyi bir muhasebe sistemi ile sağlanabilir. İşletmenin aksayan yönlerini belirtmek, organizasyonu değerlendirmek, beklenen sonuçları göstermek ve kaçınılması gereken durumları ortaya koymak suretiyle yönetime yön vermek yine muhasebenin işidir. Muhasebe devlet açısından da, vergi yükünün hesaplanmasında son derece önemli bir sistemdir. Kişiler ve işletmeler devlete ne kadar vergi vereceğini muhasebe sayesinde belirlemektedir. Teknik olarak ülkedeki muhasebe uygulaması kanunlarla şekillendirilmiş olsa bile bu sistemi uygulayan elemanlarında mesleki eğitimlerinin iyi verilmiş olması gerekir. Ayrıca insanlar mesleklerini icra ederken kendilerini mesleğe aidiyet duygusuyla bağlı hisseder, bir meslek mensubu olarak görürlerse yapılan iş ve sonucunda alınan iş tatmini de fazla olacaktır. Bu çalışma muhasebe mesleğine ara elaman yetiştirmenin temel taşı olan meslek liselerin muhasebe bölümünde okuyan öğrencilerin, muhasebe mesleğine bakış açılarını, yükseköğrenimde muhasebe ve vergi uygulamaları bölümünü tercih edip etmeyeceklerini ve bu tercihlerini etkileyen faktörleri incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada örneklem olarak; Balıkesir ili ile tüm ilçelerindeki meslek ve teknik liselerinde okuyan muhasebe finans alanı öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket uygulanmış ve 908 anket cevaplanmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğrencilerin genel olarak muhasebe meslek algısı yüksek olmakla birlikte, okudukları mezuniyet aşamasına doğru yani sınıf atlama ilerledikçe meslek algısı ve mesleki tutumda azalma meydana gelmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.