Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Nilufar EŞKAN", "Kadriye Dilek BACANAK"]
Konular:-
DOI:10.55143/alkad.1165399
Anahtar Kelimeler:Kültürel temsil,İngilizce Ders Kitapları,Türkiye'de İngilizce Ders Kitapları
Özet: Ders kitaplarında kültürel içeriğe yer verilmesi dil eğitiminde önemli konulardan biri haline gelmiştir. Bu bağlamda, İngilizce ders kitaplarının yerel ve çok kültürlü unsurları ve hedef kültürü temsil edecek kadar nitelikli olup olmadıklarını ölçmek için analiz edilmesi gerekmektedir. Bu çalışma, Türkiye'de ortaöğretimde kullanılan dört İngilizce ders kitabındaki içeriklerin temsilini incelemeyi amaçlamıştır. Türkiye'de hazırlanan iki kitap ile Türkiye dışında hazırlanan iki kitabın kültürel temsil açısından farklı olduğu gözlemlenmiştir.