Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

Ortaöğretim Bilgisayar Derslerinin Almanca Ders İçeriklerini Destekleyici Rolleri Üzerine Öneriler

Yazarlar: Harun GÖÇERLER

Cilt 1 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 1 - 14

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Almanca Öğretimi,FATİH Projesi,Disiplinlerarası çalışma,Almanca Dil Dersleri,Etkileşimli Tahtalar

Özet: Günümüzde, çağdaş toplumlar arasında sosyal ve ekonomik anlamda gelişmiş bir ülke olabilmenin ön koşulu, sadece bilgisayar kullanmayı bilen değil, kendini bilgi toplumuna hazır olarak geliştirmeyi bilen bireylerin yetişmesidir. Bilgiye erişim, teknolojik gelişime yabancı kalmama, yeni teknolojileri eğitim sistemimize adapte etme gibi konularda Türkiye'de özellikle 2000'li yılların başından itibaren hız kazanan bir çok çalışma yapılmaktadır. Bunların içerisindegeniş kitleye hitap edeni ise FATİH Projesi olmuştur. Milli eğitim çalışmaları tarihimizde şüphesiz önemli bir yeri olan bu proje materyal geliştirme, müfredat düzenleme, uygulanabilirlik, öğretmen eğitiminde hizmet içi gelişim gibi konulara yönelik bir çok çalışmayı ve tartışmayı da beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın öncelikli amacı, Almanca dersleri çerçevesinde materyal geliştirme ve öğrenciyi teknolojik imkanlardan etkin biçimde faydalandırmayı hedefleyen fikirler öne sürmektir. Bu amaçla bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimi gibi derslerde yabancı dil olarak Almanca öğretimi dersleri ile ortak çalışma zemini oluşturulması yönünde tespitler yapılmış ve öneriler sunulmuştur. Bir diğer amaç ise, Türk eğitim sistemi içerisinde öğrencilerimize teknolojinin etkin kullanımını kazandırmayı hedefleyen projelerden olan FATİH Projesi aracılığı ile sınıflarda kullanıma sunulan etkileşimli tahtaların, Almanca derslerinde hedef odaklı kullanımına yönelik önerilerde bulunmaktır. Bu sayede Almanca derslerinde öğretilen özellikle kelime bilgisine dayalı konuların kalıcılığının arttırılabileceği ve bunun yanında öğrencilerin dinleme-anlama ve yazma becerilerinin geliştirilebileceği savunulmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Ortaöğretim Bilgisayar Derslerinin Almanca Ders İçeriklerini Destekleyici Rolleri Üzerine Öneriler}, volume={1}, number={2}, publisher={Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi}, author={Harun GÖÇERLER}, year={2019}, pages={1–14} }
APA
KOPYALA
Harun GÖÇERLER. (2019). Ortaöğretim Bilgisayar Derslerinin Almanca Ders İçeriklerini Destekleyici Rolleri Üzerine Öneriler (Vol. 1, pp. 1–14). Vol. 1, pp. 1–14. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Harun GÖÇERLER. Ortaöğretim Bilgisayar Derslerinin Almanca Ders İçeriklerini Destekleyici Rolleri Üzerine Öneriler. no. 2, Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 1–14.