Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

A1 Düzeyindeki Almanca Öğrencilerinin Yazılı Ürünleri Üzerine Bir Hata Analizi

Yazarlar: Muhammed Mustafa UÇAR

Cilt 2 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 90 - 102

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Hata analizi,Almanca öğretimi,Error analysis,Teaching german

Özet: Öğretmek bir öğretmenin görevi olduğu gibi, aktarılan bilginin öğrenci tarafından anlaşılıp anlaşılmadığı veya ne kadar öğrenildiği gibi konular da öğretmenin görevleri arasındadır. Bilgilerin öğrenilip öğrenilmediği konusunda ise öğretmenin yardımına koşan sınavlar, sadece öğrencinin mevcut bilgisini ölçmek adına değil, aynı zamanda öğrencinin hangi bilgileri tam olarak öğrenemediğini ölçmek için de önemli bir yardımcıdır. Sınavdan sonra öğrenciye dönüt yapmak için öğrencinin yapmış olduğu hataları analiz etmek, öğrencininçok hangi alanda hata yaptığını, hangi alanda sıkıntı yaşadığını ve hangi alanda problemi olmadığını ortaya çıkartılabilir ve bu doğrultuda öğrenciye terapi uygulanabilir. Hata analizinin yapılmadığı durumlarda öğrenciye bir dönüt verilemeyebilir, verilse bile doğruluğu şüpheli olabilir, ki bu da öğrenci için olumsuz bir durum oluşturur. Bu çalışmada Necmettin Erbakan Üniversitesi'nin Turizm Fakültesi'nde Turizm Rehberliği ve Turizm İşletmeciliği bölümülerinde öğrenim gören A1 seviyesindeki toplamda 100 öğrenciden yararlanılmıştır. Bahsedilen öğrencilere vize sınavına yönelik olarak Türkçe'den Almanca'ya tercüme soruları sorulmuştur. Her öğrenciye 3 adet olmak üzere yöneltilen bu soruların amacı, öğrencilerin yazım kuralları, cümle dizimi, özne yüklem uyumu ve artikel kullanımı konularındaki bilgilerini ölçmeye çalışmaktır. Yapılan Almanca sınavı'nın akabinde elde edilen verilerden hareket edilerek hata analizi yapılmıştır. Analizin sonucuna göre öğrencilerinçok yapmış olduğu hata türünün "yazım hatası" olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada mevcut olan diğer hata türleri için yorum yapılmış ve hatanın kaynağı tespit edilmeye çalışılmıştır. İleride aynı hatalara düşülmemesi adına önerilerde de bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={A1 Düzeyindeki Almanca Öğrencilerinin Yazılı Ürünleri Üzerine Bir Hata Analizi}, volume={2}, number={90–102}, publisher={Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi}, author={Muhammed Mustafa UÇAR}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Muhammed Mustafa UÇAR. (2020). A1 Düzeyindeki Almanca Öğrencilerinin Yazılı Ürünleri Üzerine Bir Hata Analizi (Vol. 2). Vol. 2. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Muhammed Mustafa UÇAR. A1 Düzeyindeki Almanca Öğrencilerinin Yazılı Ürünleri Üzerine Bir Hata Analizi. no. 90–102, Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 2020.