İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

VISUALIZATION OF MUSIC IN SOVIET ANIMATIONS AND READING KOTYONOCHKIN'S WORKS

Yazarlar: Ersin ERTAN

Cilt 9 , Sayı 19 , 2021 , Sayfalar 120 - 165

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Animasyon,Müzik,Görselleştirme,Film,Sovyetler

Özet: Bu makale Sovyet animatörü ve SSCB'deki ünlü animasyon dizisi "Eh, Just You Wait!" (1969) yaratıcısı Vyacheslav Mikhailovich Kotyonochkin'in (1927-2000) müzik görselleştirmesi ile ilgili animasyonlarını analiz etmektedir. Bu bağlamda, yönetmenin eserlerinden iki animasyon filmi özel ilgiyi hak etmektedir: " Prophets and Lessons " (1967) ve " Young Drummer Boy " (1972), animasyonları, Sovyet film ve animasyonlarında ses ve müzik kapsamında sanatsal montaj uygulamasının zirvesi olarak görülebilir. Ne yazık ki, Kotyonochkin ve onun öncü filmleri, akademi tarafindan tarafından analiz ve fark edilmemiştir. Onun animasyonlarının bu yönlerini keşfederken, film-müzikte Sovyet animasyonları ve müzik görselleştirme teorileriyle ilgili açık bir boşluk doldurulmaya çalışılacaktır. Sovyet animasyonlarında müzik kullanımına dair kısa bir girişin ardından filmlerin anlatılarını daha iyi anlamayı sağladıktan sonra, Kotyonochkin’in çalışmalarındaki görsel ve işitsel öğeleri ilgili teoriler, leitmotif, sinaestezi ve müzik videosu örneklerine dayanarak analiz edilecektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={VISUALIZATION OF MUSIC IN SOVIET ANIMATIONS AND READING KOTYONOCHKIN’S WORKS}, volume={9}, number={120–165}, publisher={İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Ersin ERTAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ersin ERTAN. (2021). VISUALIZATION OF MUSIC IN SOVIET ANIMATIONS AND READING KOTYONOCHKIN’S WORKS (Vol. 9). Vol. 9. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ersin ERTAN. VISUALIZATION OF MUSIC IN SOVIET ANIMATIONS AND READING KOTYONOCHKIN’S WORKS. no. 120–165, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2021.