İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

Yeni Medyayı Bourdieu Açısından Okumak

Yazarlar: Hüseyin ÇELİK

Cilt 8 , Sayı 18 , 2020 , Sayfalar 10 - 24

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Media,New media,New media analysis,Media and Bourdieu

Özet: In the 21st century, new media formations that make their mark in the field of communication find their counterparts in every field from commerce to industry and culture and transform these fields. Therefore, it is necessary to understand and research the concept of new media. New media readings can be done in different types and in different ways. This article claims that the new media is a space for some symbolic actions to be carried out, as Bourdieu points out. The media analysis method made by Bourdieu was used to verify this claim. According to Bourdieu, three analyzes are made in order to understand the media field. These are: media epistemology, media discourse and media power. While doing this analysis, Bourdieu took television, which is the subject of television and the leading role in the field of media, as an example in the analysis of the media field. In this study, it is aimed to analyze Bourdieu's analysis in the example of new media. The evaluation was made in line with the media analysis Bourdieu pointed out. Within this framework, it is evaluated that the new media has established a unique epistemology, has taken place as a symbolic power, and that the new media discourse has created a language in which doxas and habitus are articulated.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Yeni Medyayı Bourdieu Açısından Okumak}, volume={8}, number={10–24}, publisher={İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Hüseyin ÇELİK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Hüseyin ÇELİK. (2020). Yeni Medyayı Bourdieu Açısından Okumak (Vol. 8). Vol. 8. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hüseyin ÇELİK. Yeni Medyayı Bourdieu Açısından Okumak. no. 10–24, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2020.