Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Öğretmenlerin Sosyal Adalet Liderliği ile Mesleki Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: Ahmet YALÇIN, Esra KARABAĞ KÖSE

Cilt 4 , Sayı 3 , 2021 , Sayfalar 179 - 193

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.47477/ubed.1004006

Anahtar Kelimeler:Sosyal Adalet Liderliği,Öğretmen,Motivasyon

Özet: Eğitim araştırmalarında öğretmenlerin verimliliklerini ve etkinliklerini artırmak ve öğretmenlik mesleğine devam etmelerini sağlamak bu çalışmada da olduğu gibi önemli bir konu haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyal adalet liderlikleri ile motivasyonları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmada, Öğretmen Sosyal Adalet Liderliği Ölçeği ve Öğretmen Mesleki Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, tesadüfi örnekleme ile belirlenen 793 ortaokul ve lise öğretmeni oluşturmuştur. Yapılan analiz sonucunda öğretmenlerin sosyal adalet liderlik düzeylerinin ve motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal adalet liderlik düzeyleri ile motivasyonları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu sonucu saptanmıştır. Ayrıca çoklu regresyon sonucuna göre öğretmenlerin sosyal adalet liderlik davranışları motivasyonun önemli bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmenlerin Sosyal Adalet Liderliği ile Mesleki Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, volume={4}, number={179–193}, publisher={Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, author={Ahmet YALÇIN,Esra KARABAĞ KÖSE}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ahmet YALÇIN,Esra KARABAĞ KÖSE. (2021). Öğretmenlerin Sosyal Adalet Liderliği ile Mesleki Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ahmet YALÇIN,Esra KARABAĞ KÖSE. Öğretmenlerin Sosyal Adalet Liderliği Ile Mesleki Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. no. 179–193, Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2021.