Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: Ahmet YALÇIN, Esra KARABAĞ KÖSE
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.47477/ubed.1004006
Anahtar Kelimeler:Sosyal Adalet Liderliği,Öğretmen,Motivasyon
Özet: Eğitim araştırmalarında öğretmenlerin verimliliklerini ve etkinliklerini artırmak ve öğretmenlik mesleğine devam etmelerini sağlamak bu çalışmada da olduğu gibi önemli bir konu haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyal adalet liderlikleri ile motivasyonları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmada, Öğretmen Sosyal Adalet Liderliği Ölçeği ve Öğretmen Mesleki Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, tesadüfi örnekleme ile belirlenen 793 ortaokul ve lise öğretmeni oluşturmuştur. Yapılan analiz sonucunda öğretmenlerin sosyal adalet liderlik düzeylerinin ve motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal adalet liderlik düzeyleri ile motivasyonları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu sonucu saptanmıştır. Ayrıca çoklu regresyon sonucuna göre öğretmenlerin sosyal adalet liderlik davranışları motivasyonun önemli bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.