Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Düzeyleri Ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yazarlar: Banu ARAS, İrem PARK, Ferat PARK

Cilt 1 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 119 - 130

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Yansıtıcı düşünme,Eğitim fakültesi,Öğretmadayları

Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeylerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 eğitim öğretim yılında uygun örnekleme yöntemi ile Afyonkarahisar ilinde öğrenim gören AKÜ 4. sınıf öğrencilerinden, 272 kız ve 64 erkek olmak üzere toplam 336 öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada ölçek olarak Güney (2008) tarafından geliştirilen Yansıtıcı Düşünme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analiz sürecinde t-testi ve tek yönlü varyans analizinden faydalanılmıştır. Ayrıca analiz sürecinde anlamlılık düzeyi .05 alınmıştır. Araştırma bulguları öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeyleri, cinsiyet açısından yansıtıcı düşünme ölçeğinin genelinde anlamlı farklılık gösterirken bilimsel dergi takip etme durumu, anne ve baba eğitim durumu açısından anlamlı farklılık göstermemiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeyleri yüksek olarak belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Düzeyleri Ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi}, volume={1}, number={2}, publisher={Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, author={Banu ARAS,İrem PARK,Ferat PARK}, year={2019}, pages={119–130} }
APA
KOPYALA
Banu ARAS,İrem PARK,Ferat PARK. (2019). Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Düzeyleri Ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Vol. 1, pp. 119–130). Vol. 1, pp. 119–130. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Banu ARAS,İrem PARK,Ferat PARK. Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Düzeyleri Ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. no. 2, Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2019, pp. 119–30.