Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Proje Tabanlı Öğrenme İle Kazanılan 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Bir Nitel Araştırma

Yazarlar: Ömer UYSAL

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 85 - 110

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.47477/ubed.952556

Anahtar Kelimeler:Proje tabanlı öğrenme,21. yüzyıl becerileri,Beceri kazanımı,Nitel araştırma

Özet: Proje tabanlı öğrenme (PTÖ); problem çözmeye, eleştirel düşünmeye, işbirliğine, iletişime ve yenilik üretmeye oldukça uygun bir zemindir. Bu yönüyle PTÖ, 21. Yüzyıl becerilerinin kazandırılması için kullanılabilecek bir yöntem olarak düşünülebilir. Araştırmanın amacı, araştırma sonuçları doğrultusunda PTÖ ile kazanılabilen 21. Yüzyıl becerilerini belirleyebilmektir. Araştırma nitel olarak desenlenmiş bir doküman incelemesidir. Verilerin analiz edilebilmesi için nitel betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, bulgularında 21. Yüzyıl beceri kazanımına ilişkin sonuç üretmiş olan PTÖ araştırmaları değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma kapsamında toplam 168 akademik yayın üzerinde çalışılmıştır. Araştırma sonuçları göstermektedir ki 21 Yüzyıl becerileri kazanımına yönelik PTÖ araştırmalarında en çok akademik başarı, tutum geliştirme, motivasyon, kalıcılık, işbirliği, problem çözme, yenilik ve düşünme becerileri çalışılmıştır. Araştırma bulgularına toplu olarak bakıldığında PTÖ araştırmalarının en sık olarak iletişim, işbirliği, araştırma, akademik başarı, üretkenlik-verimlilik, yenilik-yaratıcılık, motivasyon, düşünme becerileri, sorumluluk, problem çözme ve tutum geliştirme becerileri kazandırdığı ifade edilebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Proje Tabanlı Öğrenme İle Kazanılan 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Bir Nitel Araştırma}, volume={4}, number={85–110}, publisher={Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, author={Ömer UYSAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ömer UYSAL. (2021). Proje Tabanlı Öğrenme İle Kazanılan 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Bir Nitel Araştırma (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ömer UYSAL. Proje Tabanlı Öğrenme İle Kazanılan 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Bir Nitel Araştırma. no. 85–110, Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2021.