Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi

Yazarlar: Mustafa ÇÖL, Feyyaz KARACA

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 47 - 56

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Sosyal bilgiler dersi

Özet: Teknolojinin çok hızlı gelişmesi her alanda kendisini hissettirmektedir. Hayatımızın her alanına giren teknoloji eğitimde değişik şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Teknolojik aletlerin eğitimde kullanılması ile öğrencilerin farklı zekâ alanlarına ve öğrenme stillerine hitap etmek, eğitimi okul dışına da taşımak ve dersleri okul dışında her ortamda takip etmek mümkün hale gelmiştir. Bu çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin derslerinde teknolojiyi kullanma durumları incelenmiştir. Her derste olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersinde de teknolojinin etkisinin boyutu ve derecesi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma Ankara, İstanbul ve Afyonkarahisar illeri genelinde bulunan okullardan kartopu örneklemi tekniği ile belirlenen 30 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile yapılmıştır. Sosyal Bilgiler Dersinde teknoloji kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı, öğrenmede kalıcılığı sağladığı, öğrenciyi aktif hale getirdiği, görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi}, volume={3}, number={47–56}, publisher={Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, author={Mustafa ÇÖL,Feyyaz KARACA}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Mustafa ÇÖL,Feyyaz KARACA. (2020). 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa ÇÖL,Feyyaz KARACA. 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi. no. 47–56, Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2020.