Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi

Türkiye’de PISA Fen Okuryazarlık Puanlarını Yordayan Değişkenler

Yazarlar: Nurdan KARSLI, Giray BERBEROĞLU, Müfide ÇALIŞKAN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 38 - 49

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:PISA 2015,Hiyerarşik Lineer Regresyon

Özet: This study summarizes an education policy research based on re-analysis of Programme for International Students  Assessment’s (PISA) data base.  In the manuscript,  with respect to the results of  2015 PISA, the amount of variance explained on scientific literacy scores by some selected school related variables were investigated. In the study, the responses of 5895 students and 187 school principals who participated to PISA 2015 were used. Hierarchical Linear Modeling results revealed that 48 % of the variance on scientific literacy explains the among school differences while 52 % of the variance explains the differences among students. The results were evaluated within the framework of education policy decisions.   Key Words: PISA 2015, Hierarchical Linear Modeling, Scientific Literacy


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Türkiye’de PISA Fen Okuryazarlık Puanlarını Yordayan Değişkenler}, volume={2}, number={38–49}, publisher={Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, author={Nurdan KARSLI,Giray BERBEROĞLU,Müfide ÇALIŞKAN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Nurdan KARSLI,Giray BERBEROĞLU,Müfide ÇALIŞKAN. (2019). Türkiye’de PISA Fen Okuryazarlık Puanlarını Yordayan Değişkenler (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nurdan KARSLI,Giray BERBEROĞLU,Müfide ÇALIŞKAN. Türkiye’de PISA Fen Okuryazarlık Puanlarını Yordayan Değişkenler. no. 38–49, Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2019.