Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice

Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine İlişkin Algıları

Yazarlar: Kayhan ÇETİNKAYA, Ebru UZUNKOL

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 59 - 75

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Ev ödevi,Metafor,Resim,Ilkokul

Özet: Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine ilişkin algılarının ürettikleri metaforlar ve çizdikleri resimler aracılığı ile belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomoloji) kullanılmıştır. Bu amaçla çalışmaya İstanbul ili Pendik ilçesinde öğrenim görmekte olan 40 (%55’i kız, %45’i erkek) öğrenci dahil edilmiştir. Araştırma verilerini öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin ürettikleri metaforlar ve ev ödevlerine ilişkin çizmiş oldukları resimler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin metaforlarını yazacağı ve ev ödevlerine ilişkin resim çizerek resimlerini açıklayacakları alanlardan oluşan bir form kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda çalışmaya katılan öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin metaforları incelendiğinde ev ödevleriniçok keyifli bir etkinlik (%25) olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin ev ödevlerine ilişkin çizmiş oldukları resimlerde ise ev ödevleriniçok eğitim materyali olarak (%27,5) algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre ilkokul öğrencilerinin ev ödevleriniçok keyifli bir etkinlik olarak gördükleri ve eğitim materyalleri ile ilişkilendirdikleri sonucuna ulaşılabilir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine İlişkin Algıları}, volume={1}, number={1}, publisher={Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice}, author={Kayhan ÇETİNKAYA,Ebru UZUNKOL}, year={2019}, pages={59–75} }
APA
KOPYALA
Kayhan ÇETİNKAYA,Ebru UZUNKOL. (2019). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine İlişkin Algıları (Vol. 1, pp. 59–75). Vol. 1, pp. 59–75. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice.
MLA
KOPYALA
Kayhan ÇETİNKAYA,Ebru UZUNKOL. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine İlişkin Algıları. no. 1, Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2019, pp. 59–75.