Journal of Innovative Research in Social Studies

Journal of Innovative Research in Social Studies

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Literatürdeki Sosyal Bilgiler Dersi Kavram Yanılgılarına İlişkin Görüşleri

Yazarlar: Ülkü Tuğçe ÇAL PEKTAŞ

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 102 - 120

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47503/jirss.1015043

Anahtar Kelimeler:Kavram öğretimi,Kavram yanılgısı,Sosyal bilgiler eğitimi,Sosyal bilgiler öğretmen görüşleri

Özet: Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin literatürdeki sosyal bilgiler dersi kavram yanılgılarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktadır. Nitel araştırma yöntemi ile yapılan bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu-bilim deseni kullanılmıştır. Araştırma Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan 22 sosyal bilgiler öğretmeni ile yürütülmüştür. Bu araştırmadan elde edilen veriler, yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Katılımcı öğretmenlere ilgili literatür taranarak ve uzman görüşleri alınarak 11 soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre katılımcı sosyal bilgiler öğretmenleri sosyal bilgilere dersine ait kavramlara yönelik öğrencilerin “milli egemenlik”, “bağımsızlık” kavramları başta olmak üzere “paralel, meridyen, kuzey yarım küre, güney yarım küre, kutup dairesi” gibi soyut coğrafi kavramları da öğrenmede güçlük yaşadıkları ve kavram yanılgılarına sahip olduğu tespit edilmiştir. Tespit edilen bu sonuç literatürdeki araştırmaların sonuçlarıyla paralellik göstermektedir. Katılımcı sosyal bilgiler öğretmenlerin kavram yanılgılarını tespit edebilme ve bu kavram yanılgılarının düzeltilmesi noktasında kavram öğretimine yönelik yöntem ve teknik bilgilerinin eksik olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Literatürdeki Sosyal Bilgiler Dersi Kavram Yanılgılarına İlişkin Görüşleri}, volume={4}, number={102–120}, publisher={Journal of Innovative Research in Social Studies}, author={Ülkü Tuğçe ÇAL PEKTAŞ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ülkü Tuğçe ÇAL PEKTAŞ. (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Literatürdeki Sosyal Bilgiler Dersi Kavram Yanılgılarına İlişkin Görüşleri (Vol. 4). Vol. 4. Journal of Innovative Research in Social Studies.
MLA
KOPYALA
Ülkü Tuğçe ÇAL PEKTAŞ. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Literatürdeki Sosyal Bilgiler Dersi Kavram Yanılgılarına İlişkin Görüşleri. no. 102–120, Journal of Innovative Research in Social Studies, 2021.