Journal of Innovative Research in Social Studies

Journal of Innovative Research in Social Studies

Ortaokul Öğrencilerinin Pandemi Dönemine Yönelik Zihin Haritalarının Değerlendirilmesi

Yazarlar: Suat MERİÇ, Mahir KARAKUZU

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 83 - 101

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47503/jirss.986955

Anahtar Kelimeler:Ortaokul öğrencileri,Pandemi,Sosyal Bilgiler,Zihin haritaları

Özet: Bu çalışmanın amacı, salgın (COVID 19) döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetlerinin ortaokul öğrencilerine etkilerini öğrenmek, ayrıca uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin tespit etmektir. Araştırma uzaktan eğitimi deneyimlemiş öğrenciler üzerinde yürütülen bir fenomenoloji (olgu bilim) araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu tipik durum örnekleme yöntemi ile seçilen Kumluca ilçesinde yer alan bir devlet okulu seçilmiştir. Bu okuldaki 132 ortaokul öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veriler öğrenciler tarafından uzaktan eğitime yönelik oluşturulan zihin haritalarıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri birlikte kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, sağlık, sosyal hayat, teknoloji ve ekonomi şeklinde kategoriler belirlenmiştir. Bu zorlu sürecin ardından çocuklarımızın bilişsel, duyuşsal ve psikolojik eksikliklerini giderme konusunda hepimize ayrı ayrı görevler düşmektedir. Örneğin ailelere çocukların kaliteli zaman geçirmesini sağlamaları ve kaygı durumlarını azaltmaları gibi önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Ortaokul Öğrencilerinin Pandemi Dönemine Yönelik Zihin Haritalarının Değerlendirilmesi}, volume={4}, number={83–101}, publisher={Journal of Innovative Research in Social Studies}, author={Suat MERİÇ,Mahir KARAKUZU}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Suat MERİÇ,Mahir KARAKUZU. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Pandemi Dönemine Yönelik Zihin Haritalarının Değerlendirilmesi (Vol. 4). Vol. 4. Journal of Innovative Research in Social Studies.
MLA
KOPYALA
Suat MERİÇ,Mahir KARAKUZU. Ortaokul Öğrencilerinin Pandemi Dönemine Yönelik Zihin Haritalarının Değerlendirilmesi. no. 83–101, Journal of Innovative Research in Social Studies, 2021.