Journal of Innovative Research in Social Studies

Journal of Innovative Research in Social Studies

Ortaokul Öğrencilerinin Farklılıklara Saygı Değerini Edinimleri ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerle Uyum Becerileri

Yazarlar: Ahmet KÖÇ, Hüseyin DUYGU

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 38 - 51

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler,Değerler eğitimi,Farklılıklara saygı,Yabancı uyruklu öğrenciler,Alanya

Özet: Türkiye, gerek bulunduğu coğrafi konum gerek küreselleşmenin etkisiyle çok kültürlü toplum yapısına sahip bir ülkedir. Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Mardin, Hatay gibi şehirler iç ve dış göç alan önemli merkezlerdendir. Bu merkezlerden biri olan Alanya, toplum yapısında olduğu kadar okullarında da çok kültürlü yapıya sahip bir kenttir. Okullarda ve sınıflarda bulunan öğrencilerin sosyo-kültürel çeşitliliği fazladır. Farklı millet, dil, din, kültür vb. özelliklere sahip öğrenciler bir arada eğitim görmektedirler. Böyle bir eğitim ortamında birtakım zorluklarla karşılaşılmaktadır. Bu araştırmanın amacı Alanya’daki ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin birbirlerinin farklılıklarına duydukları saygı değeri düzeyini tespit ederek betimlemeye çalışmaktır. Araştırmada evreni Alanya ilçesindeki 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırma örneklemi 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Alanya’da bulunan iki adet ortaokuldan seçilmiştir. Söz konusu örneklemi oluşturan öğrencilerin tamamı 7. sınıf öğrencisidir ve toplamda 146 kişidir. Bu okulların seçilmesinde özellikle farklı şehirlerden ve farklı ülkelerden gelen öğrenci sayısının fazla olması etkili olmuştur. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veriler ise nicel olarak toplanıp tablolaştırılmıştır. Veri toplamada, “farklılıklara saygı değeri ölçeği” araç olarak kullanılmıştır. Ölçek 44 maddeden ve 8 boyuttan oluşmakta ve beşli likert türünde hazırlanmıştır. Ölçeğin Lısrel programıyla yapısal eşitlik ve model analizleri yapılmış, her bir boyutun geçerlik ve güvenirliği doğrulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin farklılıklara saygı düzeyleri birçok alt kategoride “her zaman” ve “genellikle” düzeylerinde yüksek bulunmuştur. Öğrenciler çok kültürlü okul ortamlarında öğrenim görmelerine rağmen genellikle farklılıklara karşı saygılı davranmaktadırlar. Konularında açıkça içerdiği için özellikle Sosyal Bilgiler dersinde ve diğer derslerde öğrencilere farklılıklara saygı, empati, yardımlaşma vb. değerler uygulamalı olarak kazandırılmalıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Ortaokul Öğrencilerinin Farklılıklara Saygı Değerini Edinimleri ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerle Uyum Becerileri}, volume={1}, number={1}, publisher={Journal of Innovative Research in Social Studies}, author={Ahmet KÖÇ,Hüseyin DUYGU}, year={2018}, pages={38–51} }
APA
KOPYALA
Ahmet KÖÇ,Hüseyin DUYGU. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Farklılıklara Saygı Değerini Edinimleri ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerle Uyum Becerileri (Vol. 1, pp. 38–51). Vol. 1, pp. 38–51. Journal of Innovative Research in Social Studies.
MLA
KOPYALA
Ahmet KÖÇ,Hüseyin DUYGU. Ortaokul Öğrencilerinin Farklılıklara Saygı Değerini Edinimleri ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerle Uyum Becerileri. no. 1, Journal of Innovative Research in Social Studies, 2018, pp. 38–51.